The Dutch

In het Gelderse dorp Spijk ligt The Dutch: een exclusieve, besloten golfclub. De club heeft 600 privé-leden en 200 corporate members. De exploitatie heeft The Dutch volledig in eigen beheer, van greenkeeping tot horeca. In het clubhuis bevindt zich een restaurant en er is catering op de baan. In totaal zijn er 200 mensen in dienst, samen goed voor 100 fte. Bij The Dutch wordt altijd gestreefd naar de beste kwaliteit en daardoor kan de club zich meten met de beste clubs van Europa. In zowel de GOLF.NL Top 50 als de Top100golf.courses.com voor Nederland staat The Dutch op de negende plaats. De afgelopen drie jaren werd op The Dutch de KLM Open gehouden.

We hebben nu meer rust en efficiency in de keuken

 

Coen Slothouber, operational director The Dutch:
“We werken nu drie jaar samen met H.S.B. HAAFTEN en die samenwerking breidt zich steeds verder uit. Toen wij nieuwe ovens nodig hadden, hebben we H.S.B. om advies gevraagd. Wij zochten ovens die extra efficiency zouden opleveren voor onze keuken. Daarbij gingen wij uit van drie ovens, net als we voorheen hadden. H.S.B. stelde ons Combisteamers van MKN voor. Dat was voor ons een merk dat we nog niet goed kenden. Ton Vernoij, projectmanager Grootkeukens bij H.S.B. HAAFTEN, legde ons uit hoe flexibel en duurzaam de steamers van MKN zijn. Bovendien zouden ze zo efficiënt zijn dat we er slechts twee nodig zouden hebben. Daarnaast introduceerde H.S.B. de MKN FlexiChef bij ons. We zijn vervolgens met onze chef Jeroen van Hamont naar het MKN Experience Centre in Driebergen geweest. In deze testkeuken heeft onze chef een aantal van onze gerechten bereid in de FlexiChef. Na dit bezoek was hij om.

Onze jus de veau nam voorheen 12 uur in beslag. Nu kunnen de jongens hem tussendoor bereiden. Ook handig: de FlexiChef slaat de receptuur van de chef op en geeft stap voor stap aan wat je moet doen. Het totaalplaatje van de twee MKN FlexiCombi Combisteamers en de FlexiChef geeft ons veel meer capaciteit. Zeker met de nieuwe warmtebrug die H.S.B. ook leverde. Naast een kostenbesparing in energie levert het ook veel tijdswinst op. We hebben nu meer rust en efficiency in de keuken.

Heel fijn was dat H.S.B. HAAFTEN uitging van de toegevoegde waarde die de producten onze keuken gingen bieden. De concurrent was veel meer salesgedreven. En dat het werkt, hebben we bewezen tijdens de KLM Open in september. In vier dagen tijd bedienden we 1500 man. Deze KLM Open was de beste editie, met de culinaire beleving als hoogtepunt.”

www.thedutch.nl